Om oss

Velkommen til Centralkirken i Bergen! Vi er en levende og inkluderende menighet midt i byen, hvor alle er velkomne. Vårt oppdrag er å gjøre mennesker til disipler av Jesus Kristus, slik at verden kan forvandles. Vi tror på kraften i tro, fellesskap og tjeneste, og vi ønsker å være et hjem for alle som søker mening og tilhørighet.

Våre Verdier:

1. Tjene mennesker: Vi ønsker å bringe lys og håp inn i andres liv gjennom omsorg og handlinger. Ved å tjene andre reflekterer vi Guds kjærlighet.
  2. Vinne nye: Vi deler Guds kjærlighet og budskapet om frelse med alle. Vi inviterer alle til å oppleve Jesu kjærlighet og komme nærmere Gud.
  3. Inkludere alle: Hos oss er det plass til alle. Vi tror at mangfold beriker fellesskapet og hjelper oss å vokse sammen, både åndelig og som samfunn.
  4. Vokse videre: Vi tror på kontinuerlig vekst i troen. Gjennom undervisning, bønn og fellesskap oppmuntrer vi hverandre til å vokse som Jesu disipler.

Våre Fundamenter:

• Bibelen: Guds ord er vår rettesnor. Vi søker visdom gjennom skriften og ønsker å leve etter dens prinsipper.
  • Bønn: Bønn er en kraftkilde som styrker vårt fellesskap med Gud. Vi oppmuntrer til et aktivt bønneliv, både personlig og i fellesskap.
  • Fellesskap: Sammen støtter vi hverandre i troen. Gjennom smågrupper og gudstjenester bygger vi et trygt og inkluderende miljø.

Vi tror på en relevant kirke som tilpasser seg for å nå ut med et uforanderlig budskap. Vi inviterer deg til å bli en del av vårt fellesskap, hvor vi sammen kan vokse i tro, håp og kjærlighet. Uansett hvor du er i din tro, er du hjertelig velkommen til Centralkirken – en plass for tilbedelse, læring og fellesskap.