Gudstjenester

Velkommen til våre gudstjenester hver søndag kl. 11.00 i Centralkirken! Her samles vi for å oppleve fellesskap, inspirasjon og åndelig påfyll. Gudstjenesten er en storsamling for alle generasjoner, hvor vi kombinerer tradisjonell liturgi med moderne lovsang og forkynnelse.I Gudtjenesten er vi åpne for respons og vitnesbyrd.

Barnekor og middag

Hver mandag kl. 16.30 inviterer vi til barnekor og middag i kirken. Vi starter med en koselig middag hvor alle kan nyte god mat og godt selskap.

Kl. 17.00 samles barna til barnekoret Knøtt Sing, hvor de får synge, leke og ha det gøy sammen, mens foreldrene får servert kaffe.

Dette er en fantastisk mulighet til å oppleve fellesskap, ha det moro og bli bedre kjent med hverandre. Bli med oss for en hyggelig og inspirerende dag!

Formiddagstreff

Formiddagstreffene er Centralkirkens møtepunkt på dagtid for seniorer og alle som vil!
En tirsdag i måneden fra kl 11.30-13.30 fylles kapellet med mennesker og vi samles til hyggelig felleskap og prat over en kaffekopp og god servering. Hver gang er det en gjest som medvirker til programmet og også andakt/tale og mye sang og musikk.
Alle er hjertelig velkommen!
Ledere for treffet er Solveig og Hans Kr. Rygg

Centralkirkens sangkor

Velkommen til Centralkirkens sangkor! Vi inviterer deg til å bli en del av vårt inspirerende fellesskap og oppleve gleden ved korsang, hver tirsdag kl. 18:00 - 20:00 Nye sangere er alltid hjertelig velkomne!
Etablert i 1890, har vi i over 130 år beriket fellesskapet med sang ved alt fra gudstjenester til sykehusbesøk. Vår misjon er å synge for Gud og bringe velsignelse, og vi inviterer deg til å oppleve fellesskapet og kraften i musikk sammen med oss.

Lovsangsteam

Lovprisning av Jesus er en hjørnestein i våre gudstjenester i Centralkirken. Vi har for tiden ett team, men er i ferd med å bygge et til. Hvis du spiller et instrument eller ser sang og musikk som en gave fra Gud, og ønsker å bidra til vårt lovsangsteam, ta kontakt med menighetsmedarbeider Jean-Sébastien Rouxel på 40480169 eller jean-sebastien.rouxel@centralkirken.no for mer informasjon.

Husfellesskap

Smågruppene i Centralkirken, som møtes annenhver uke i hjemmene rundt omkring i byen, er en essensiell del av vårt fellesskap. Her bygger vi sterke relasjoner gjennom samtale, bønn, Bibelstudier og sosialt samvær. Er du interessert i å bli med? - Ta kontakt med Trond Ytrøy, tlf. 996 05359, tytroy@live.no - Velkommen til oss!

Konfirmasjon i Centralkirken

Velkommen til konfirmantundervisning i Centralkirken! Vi tilbyr en spennende opplevelse som gir en grundig innføring i kristen tro, liv og lære. Dette er en flott mulighet til å bli bedre kjent med Jesus, menigheten og Metodistkirken, samtidig som du møter nye venner og deltar i et mindre og nært fellesskap.

Du trenger ikke være døpt i Centralkirken for å bli konfirmert hos oss – alle er velkomne! Ta med deg en venn og bli en del av vårt konfirmantfellesskap. Vi ser frem til å møte deg og starte denne spennende reisen sammen!

Bønnens time

Hver torsdag kl. 13.00 - 14.15 samles vi i kirkesalen for bønn, hvor vi ber ut fra Bibelen, leser høyt og fremmer frie bønner. Vi ber for byen, menigheten og konkrete behov, og tilbyr personlig forbønn.

Har du forbønnsemner vi kan være med å be for? Ta kontakt med Jean-Sébastien på tlf. 40480169

Barnekirken

Velkommen til Barnekirken i Centralkirken! Hver søndag kl. 11.00 i skoleåret inviterer vi alle barn til en inspirerende og lærerik stund.

Barnekirken er vår søndagsskole for barn opp til 7. klasse. Våre engasjerte voksne ledere ønsker å introdusere barna til Jesus og vise hvordan Bibelens fortellinger er relevante for deres liv i dag. Vi starter sammen med gudstjenesten kl. 11.00 før barna går til egne aktiviteter i våre lokaler.

Tilbudet følger skoleåret, men vi har ikke pause i høst- og vinterferiene. Vi legger vekt på å skape et trygt og inkluderende miljø hvor alle barn kan føle seg velkommen.

Hjertelig velkommen til Barnekirken i Centralkirken!

Turgruppen

"Turer med den gode praten" - omtrent annen hver torsdag!
Følg med her på hjemmesiden - eller på Centralkirkens facebookgruppe for mer informasjon! Du er hjertelig velkommen!!
Hvis du ønsker å få innbydelse til turene sendt til deg på epost - gi en melding til turlederne: Karin tlf.:414 28 570 og Rune tlf.:908 96 116

Se programmet her